Strona główna » Rekrutacja
Kierunki i specjalności

Marketing
Studia:
studia I stopnia
Kierunek:
Zarządzanie
Tryb studiów:
stacjonarne, niestacjonarne
Informacja o kierunku studiów/specjalności
1. Absolwent posiada wiedzę z zakresu:
  • zagadnień ogólnoekonomicznych (mikroekonomii, bankowości, finansów, technologii informacyjnych, podstaw zarządzania, podstaw nauki o przedsiębiorstwie, statystyki),
  • przedmiotów kierunkowych (marketingu, zarządzania marketingowego, badań marketingowych, zachowań konsumenckich),
  • zagadnień specjalistycznych (marketingu usług, marketingu cyfrowego, marketingu na rynku kapitałowym, marketingu przemysłowego, marketingu wewnętrznego, budżetowania i audytu marketingowego)
2. Absolwent posiada następujące umiejętności:
  • Kreowania i realizacji strategii marketingu zewnętrznego, wewnętrznego i interakcyjnego organizacji
  • Kierowania i realizacji działań PR zewnętrznego i wewnętrznego organizacji
  • Kreowania i realizacji strategii działań marketingowych w mediach społecznościowych
  • Planowania, przeprowadzania i analizy wyników badań marketingowych
3. Absolwent może podjąć pracę na następujących stanowiskach pracy:
  • Brand Manager
  • Marketing Manager
  • PR Manager
  • Promotion Manager
  • Social Media Specialist
  • Merchandiser
  • Product Manager
  • Sales Manager
  • Key Account Manager
4. Absolwent może podjąć pracę w następujących podmiotach:
  • Agencje reklamowe
  • Agencje PR
  • Agencje kreatywne
  • Domy mediowe
  • Media (TV, radio, prasa, itp.)
  • Media społecznościowe
  • Własna działalność gospodarcza
  • Jednostki samorządu terytorialnego, urzędy
  • Organizacje pozarządowe, społeczne
  • Firmy doradcze i szkoleniowe
  • Przedsiębiorstwa produkcyjne, usługowe i handlowe
Informacje dodatkowe

Marketing jest to specjalność z tradycjami, jedna z najciekawszych prowadzonych na Uniwersytecie Gdańskim. Program specjalności obejmuje aktualną, nowoczesną, szeroką problematykę z zakresu funkcjonowania współczesnego rynku i marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem.

Marketing jest to specjalność przygotowująca do pracy w działach marketingu i sprzedaży przedsiębiorstw produkcyjnych, handlowych i usługowych, a także instytucjach publicznych.  Program studiów uwzględnia także wymagania współczesnego rynku, a także zainteresowania studentów.

Nasi absolwenci pracują w działach marketingu, sprzedaży w przedsiębiorstwach, instytucjach, agencjach reklamowych, a także prowadzi własną działalność gospodarczą.

Lp. Przedmiot ECTS Roz. Suma Wyk. Ćw. Lab. Sem. Pra. Jednostka
SEMESTR I
1. Informatyka w zarządzaniu 7 E 44 12 32 Katedra Informatyki Ekonomicznej
2. Język angielski 1 2 Z 28 28 Centrum Języków Obcych
3. Makroekonomia 5 E 32 20 12 Katedra Bankowości i Finansów / Wydział Ekonomiczny
4. Podstawy biznesu 5 Z 40 20 20 Katedra Strategicznego Rozwoju
5. Wykład do wyboru - humanistyczny 2 Z 12 12
6. Zarządzanie 6 E 52 32 20 Katedra Organizacji i Zarządzania
7. Zastosowania matematyki w ekonomii 6 Z 40 20 20 Katedra Ekonometrii / Katedra Statystyki
RAZEM 33 - 248 116 100 32 0 0 -
SEMESTR II
1. Język angielski 2 2 Z 28 28 Centrum Języków Obcych
2. Mikroekonomia 5 E 32 12 20 Katedra Organizacji i Zarządzania / Katedra Strategicznego Rozwoju
3. Prawo z elementami ochrony własności intelektualnej 3 Z 20 20 Katedra Organizacji i Zarządzania / Katedra Strategicznego Rozwoju
4. Statystyka 7 E 40 20 20 Katedra Statystyki
5. Wykład do wyboru - humanistyczny 2 Z 12 12
6. Zarządzanie inwestycjami 6 E 40 20 20 Katedra Inwestycji i Nieruchomości
7. Zarządzanie marketingowe 5 Z 40 20 20 Katedra Marketingu
RAZEM 30 - 212 104 108 0 0 0 -
SEMESTR III
1. Finanse i bankowość 6 E 40 20 20 Katedra Bankowości i Finansów / Katedra Finansów Przedsiębiorstw
2. Język angielski – egzamin 1 E 0 0 0 Centrum Języków Obcych
3. Język angielski 3 2 Z 28 28 Centrum Języków Obcych
4. Rachunkowość 6 E 40 20 20 Katedra Rachunkowości
5. Wykład specjalnościowy do wyboru HR/IiN/Mar/ZRP - 1 8 E 52 20 20 12 Katedra Inwestycji i Nieruchomości / Katedra Marketingu / Katedra Organizacji i Zarządzania / Katedra Strategicznego Rozwoju
6. Zarządzanie zasobami ludzkimi 7 E 40 20 20 Katedra Organizacji i Zarządzania
RAZEM 30 - 200 80 108 12 0 0 -
SEMESTR IV
1. Proseminarium 1 Z 15 15 Wydział Zarządzania
2. Wykład specjalnościowy do wyboru HR/IiN/Mar/ZRP - 2 8 E 52 20 20 12 Katedra Inwestycji i Nieruchomości / Katedra Marketingu / Katedra Organizacji i Zarządzania / Katedra Strategicznego Rozwoju
3. Wykład specjalnościowy do wyboru HR/IiN/Mar/ZRP - 3 8 E 52 20 20 12 Katedra Inwestycji i Nieruchomości / Katedra Marketingu / Katedra Organizacji i Zarządzania / Katedra Strategicznego Rozwoju
4. Zachowania konsumentów 5 E 40 20 20 Katedra Marketingu
5. Zarządzanie finansami i podatki w przedsiębiorstwie 5 E 52 20 32
RAZEM 27 - 211 95 92 24 0 0 -
SEMESTR V
1. Badania marketingowe 4 Z 40 20 20 Katedra Marketingu / Katedra Statystyki
2. Praktyka zawodowa 4 Z 120 120 Wydział Zarządzania
3. Seminarium dyplomowe I 3 Z 16 16 Wydział Zarządzania
4. Wykład specjalnościowy do wyboru HR/IiN/Mar/ZRP - 4 8 E 52 20 20 12 Katedra Inwestycji i Nieruchomości / Katedra Marketingu / Katedra Organizacji i Zarządzania / Katedra Strategicznego Rozwoju
5. Zarządzanie nieruchomościami przedsiębiorstw 6 E 52 20 20 12 Katedra Organizacji i Zarządzania
6. Zrównoważony rozwój i zarządzanie jakością 6 E 52 20 20 12 Katedra Strategicznego Rozwoju
RAZEM 31 - 332 80 80 36 16 120 -
SEMESTR VI
1. Kompetencje cyfrowe 4 Z 44 12 32 Katedra Informatyki Ekonomicznej
2. Rynki finansowe 6 E 40 20 20 Katedra Bankowości i Finansów / Katedra Inwestycji i Nieruchomości
3. Seminarium dyplomowe II 5 Z 20 20 Wydział Zarządzania
4. Wykład specjalnościowy do wyboru HR/IiN/Mar/ZRP - 5 8 E 52 20 20 12 Katedra Inwestycji i Nieruchomości / Katedra Marketingu / Katedra Organizacji i Zarządzania / Katedra Strategicznego Rozwoju
5. Zachowania organizacyjne 6 E 40 20 20 Katedra Organizacji i Zarządzania
RAZEM 29 - 196 72 60 44 20 0 -
ŁĄCZNIE 180 - 1399 547 548 148 36 120 -
Z - zaliczenie, E - egzamin
« wróć