Studia:
studia I stopnia
Kierunek:
Informatyka i ekonometria
Tryb studiów:
stacjonarne, niestacjonarne
1. Absolwent posiada wiedzę z zakresu:
- nauk społecznych z zakresu dyscypliny nauk o zarządzaniu i jakości i ekonomii i finansów umożliwiającej zrozumienie prawidłowości funkcjonowania współczesnej gospodarki w mikro i makroskali oraz w wymiarze globalnym,
- statystyki, ekonometrii, badań operacyjnych, matematyki finansowej oraz informatyki dostarczających narzędzi przetwarzania, analizy i interpretacji danych opisujących zjawiska masowe,
- eksploracyjnej analizy danych, w tym metod sztucznej inteligencji,
- analizy, prognozowania i symulacji zachowań gospodarstw domowych i przedsiębiorstw na rynku,
- metod organizacji badań społecznych i rynkowych
2. Absolwent posiada następujące umiejętności:
- doboru odpowiednich metod i narzędzi do analiz statystycznych i ekonometrycznych,
- wykonania analiz statystycznych ekonometrycznych i prawidłowej interpretacji uzyskiwanych wyników,
- budowy podstawowych modeli sztucznej inteligencji i zastosowaniach ich w badaniach społecznych,
- zaawansowanej wizualizacji danych i wyników badań,
- prognozowania i symulacji procesów ekonomicznych,
- projektowania i realizacji komputerowych symulacji zjawisk społecznych,
- organizowania i prowadzenia badania sondażowego, marketingowego i rynkowego,
- posługiwania się oprogramowaniem komputerowym umożliwiającymi przeprowadzanie analiz, prognoz i symulacji, m.in. za pomocą SPSS, Statistica, Gretl,
- programowania w językach Python i R,
- komunikowania wyników badań w co najmniej jednym języku obcym
3. Absolwent może podjąć pracę na następujących stanowiskach pracy:
- analityka, specjalisty ds. produkcji, zaopatrzenia, transportu, reklamy, sprzedaży, finansów, ubezpieczeń,
- kierownika działu analitycznego przedsiębiorstwa,
- analityka rynku pracy, rynku pieniężnego, walutowego, kapitałowego,
- specjalisty ds. zarządzania aktywami finansowymi,
- analityka kredytowego, specjalisty ds. zarządzania ryzykiem kredytowym
- analityka, specjalisty w firmach i instytucjach zajmujących się badaniami opinii konsumenckiej.
4. Absolwent może podjąć pracę w następujących podmiotach:
- krajowe i międzynarodowe firmy świadczące usługi dla biznesu (Shared Services Centers),
- krajowe i międzynarodowe firmy badawcze, doradcze, consultingowe, szkoleniowe,
- agencje reklamowe, pracownie badań społecznych, firmy realizujące badania sondażowe,
- instytucje finansowe i ubezpieczeniowe,
- działy analityczne firm i korporacji w każdym sektorze działalności biznesowej,
- instytucje administracji państwowej i samorządowej,