PROCES REALIZACJI PRAKTYKI ZAWODOWEJ NA WYDZIALE ZARZĄDZANIA UG
Szanowni Państwo,
Rada Wydziału Zarządzania (działając na podstawie § 43 ust.1 pkt 9 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 30 marca 2017 r. ze zm.) podjęła uchwałę nr 181/2018/2019 z dnia 29 czerwca 2019 r. w sprawie ujęcia w programie studiów obowiązkowej liczby godzin praktyk studenckich na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych II stopnia na Wydziale Zarządzania, w ilości 20 godzin, o wartości 3 pkt. ECTS, z rozliczeniem na trzecim semestrze studiów, począwszy od r. ak. 2019/2020.
Powyższe nie dotyczy międzywydziałowego kierunku: Ubezpieczenia – studia interdyscyplinarne, na którym w programie studiów ujęte są obowiązkowe praktyki tylko na studiach stacjonarnych w wymiarze 120 godzin, o wartości 2 ECTS, z rozliczeniem na czwartym semestrze studiów.
Tym samym od roku akademickiego 2019/2020 Studenci studiów stacjonarncyh oraz niestacjonarnych II stopnia kierunku Finanse i Rachunkowość, Informatyka i Ekonometria oraz Zarządzanie zobowiązani są do rozliczenia przedmiotu PRAKTYKA ZAWODOWA na III semestrze studiów, a studenci kierunku Ubezpieczenia – studia interdyscyplinarne na IV semestrze. .
Kierownicy praktyk zawodowych Wydziału Zarządzania UG organizują w semestrze poprzedzającym rozliczenie praktyk spotkanie ze studentami, podczas którego wyjaśniają proces rozliczenia praktyk.
Dziekanat przyjmuje sprawozdania z realizacji obowiązkowej praktyki zawodowej tylko od studentów będących na III semestrze (II rok) kierunku Finanse i Rachunkowość, Informatyka i Ekonometria oraz Zarządzanie, a na kierunku Ubezpieczenia – studia interdyscyplinarne od studentów będących na IV semestrze (II rok).
W celu sprawozdania PRAKTYKI ZAWODOWEJ Studenci proszeni są o zapoznanie się z poniższymi dokumentami. Na każdym kierunku obowiązuje inny, profilowany zakres obszarowy, który powinien korespondować z podjętą praktyką - jest to PROGRAM PRAKTYK. Sprawozdawana praktyka zawodowa musi korespondować z poniżej zamieszczonym programem praktyk.
Jako praktykę można zaliczyć wcześniej lub obecnie wykonywaną pracę (bez względu na sposób formalizacji stosunku pracy - tj. np. umowa o pracę na czas określony/nieokreślony, umowa zlecenie, o dzieło, na zastępstwo, własna działalność gospodarcza, wolantariat, itd), pod warunkiem, że praca stanowiąca podstawę rozliczenia praktyki miała miejsce w okresie trwania studiów II stopnia na WZR UG.
Praktyki zawodowe mogą być realizowane w szczególności w: jednostkach gospodarczych, instytucjach publicznych, instytucjach naukowo-badawczych, instytucjach oświatowych, placówkach kultury, lub w ramach zorganizowanej przez uczelnie działalności pozwalającej osiągnąć cele praktyki.Terminy realizacji praktyk nie mogą kolidować z innymi zajęciami wynikającymi z planu studiów.
Przed rozpoczęciem praktyki rekomendowane jest zgłoszenie do ubezpieczenia, a jeżeli tego wymaga podmiot, w którym będzie ona realizowana - podpisanie porozumienia oraz zgłoszenie się po oddbiór skierowania na praktykę. Nie są to jednak obowiązkowe formalności. Nie mają one wpływu na zaliczenie praktyki, które powinno być zrealizowane z wykorzystaniem poniżej zamieszczonego formularza: sprawozdania z realizacji pratyki LUB oświadczenia o braku porozumienia (w przypadku rozliczania jako praktyki wcześniej wykonywanej pracy).
Porozumienie na czas określony (umowę między UG a podmiotem, w którym realizowana jest praktyka) wraz ze skierowaniem oraz ze zgłoszeniem do ubezpieczenia należy złożyć w Dziekanacie do 10 dnia miesiąca poprzedzającego termin rozpoczęcia praktyki (np. praktyka rozpoczyna się 1 czerwca, dokumenty należy złożyć do 10 maja); po wypełnieniu należy wybrany dokument wydrukować w 2 egzemplarzach, przekazać do podpisu osobie reprezentującej podmiot, w którym realizowana będzie praktyka, a następnie złożyć w Dziekanacie p. 104 - p. mgr Joanna Sachetti (można przesłac drogą elektroniczną))
dr hab. Paweł Antonowicz, prof. UG
Kierownik praktyk zawodowych WZR UG
Prodziekan ds. Nauki
Administracja praktyk (dziekanat, p. 104)
korespondencja mailowa i składanie sprawozdań:
Agnieszka Dormanowska
PROGRAMY PRAKTYK NA KIERUNKU
REALIZACJA PRAKTYKI - SPRAWOZDANIE PRAKTYKI (FORMULARZE DO POBRANIA)
I. sposób: zakład pracy wymaga porozumienia z uczelnią lub skierowania na praktykę:
ALBO
II. sposób: zakład pracy nie wymaga porozumienia z uczelnią/skierowania na praktykę lub prakyka organizowana jest samodzielnie lub mamy umowę o pracę lub prowadzimy działalność gopsodarczą:
- oświadczenie o braku porozumienia i kartę opisu praktyki
- dołączyć umowę o pracę, lub umowę zlecenie/o dzieło, lub umowę o staż lub praktykę, umowę o
wolontariat, lub wypis z rejestru......, lub referencje.
UWAGA: porozumienie w powyższej postaci, a także ubezpieczenie w ramach planowanej do realizacji praktyki zawierane zarówno przez studentów studiów stacjonarnych jak i niestacjonarnych, jeżeli tego wymaga podmiot oferujący praktykę.
Termin rozliczania praktyk: do 31 grudnia każdego roku
za pomcą systemu elektronicznego: https://wzr.ug.edu.pl/studia/index.php?str=2129
Po zakceptowaniu złożonych dokumentów oraz po pozytywnej opinii ze strony Kierownika Praktyk Studenckich WZ UG dokonywany jest wpis w indeksie elektronicznym (w trakcie sesji semestru piątego). Termin zaliczenia praktyk studenckich jest analogiczny do terminu zaliczenia wszystkich innych przedmiotów w danym semestrze.
REGULAMIN ZAWODOWYCH PRAKTYK STUDENCKICH NA WYDZIALE ZARZĄDZANIA UG
Załącznik 1 - porozumienie na czas określony
Załącznik 2 - skierowanie na praktykę
Załącznik 3 - zgłoszenie do ubezpieczenia
Załącznik 4 - sprawozdanie z realizacji praktyki
Załącznik 5 - oświadczenie o braku porozumienia i karta opisu pracy