Krótki opis tematyki:
W ostatnim okresie, na skutek dynamicznych zmian w otoczeniu, wzrastają wymagania odnośnie poziomu konkurencyjności, innowacyjności i sprawności funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw. Jak sobie poradzić z tymi problemami? Jak zarządzać współczesnymi przedsiębiorstwami, aby spełnić stawiane przed nimi wymagania? Na te i podobne pytania postarają się udzielić odpowiedzi uczestnicy niniejszego seminarium, gdzie w ramach pracy magisterskiej, skupiając się na wybranym temacie, będą rozwiązywać różnorodne problemy z obszaru zarządzania nowoczesnym przedsiębiorstwem.
Przykładowe tematy prac mogą dotyczyć:
- Praktycznych i naukowych aspektów zarządzania strategicznego,
- Praktycznych i naukowych aspektów zarządzania marketingowego,
- Zarządzania operacyjnego i nowoczesnych koncepcji z nim związanych (zarządzania produkcją, zarządzania jakością, logistyki, organizacji i zarządzania procesami gospodarczymi),
- Zmian organizacyjnych i restrukturyzacji,
- Rozwoju i ciągłego rozwoju (Continuous Improvement) współczesnych organizacji,
- Motywowania pracowników,
- Podejmowania decyzji menedżerskich,
- Rozwiązywania problemów organizacyjnych,
- Praktycznej implementacji metod i technik współczesnego zarządzania (w tym technologii wchodzących w skład koncepcji Industry 4.0),
- Nowoczesnych koncepcji zarządzania (TQM – Total Quality Management, SixSigma, TBM – Time Based Management, TOC – Theory od Constraints, Kaizen, Lean Management, Outsourcing, Organizacja ucząca się, Podejście procesowe, Agile Organization itp.)
- Zarządzania projektami (Project Management),
- Zachowań organizacyjnych (ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania kulturą organizacyjną).
Tematy prac będą miały problemowy i praktyczny charakter, realizowane będą przede wszystkim w oparciu o badania empiryczne w przedsiębiorstwach.